Skip to main content

Privatlivspolitik & Handelsbetingelser

Abonnementer

1. Privatpolitik

  1. Ansvarlighed ift. personoplysninger
    Navispot er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget fra kunden. Navispot kan kontaktes på mail info@navispot.dk, hvis der er spørgsmål
  2. Registrering af personoplysninger
    Alt behandling og registrering af oplysninger om den enkelte kunde har til formål at sikre, at der kan leveres en korrekt service ift. tracking og ajourføring af abonnementer. Med kunden i fokus er der derfor et legitimt grundlag for at behandle disse data, således kunden får en tilfredsstillende og effektiv service og samt support.
  3. Behandling af personoplysninger
    For at gennemføre registreringen, er det nødvendigt at have kendskab til følgende områder hos kunden: Navn, Adresse, Postnummer og by, E-mailadresse, Telefonnr. Hos de kunder, der ønsker at have et forsikrings-abonnement, er det nødvendigt at få oplyst transportmiddel – herunder mærke og model, registreringsnummer (evt. stelnummer) og forsikringsselskab. ​

Kundens personoplysninger vil ikke blive overført til modtagere uden for EU og EØS.

  1. Opbevaring af kundens personoplysninger
    Navispot opbevarer kundens personoplysninger, så længe du er kunde hos os. Ønsker kunden ikke længere at abonnere eller være kunde hos Navispot, skal kunden sende en skriftlig mail til info@navispot.dk omkring opsigelse af abonnement. Herefter vil kunden blive slettet i systemet efter endt abonnement, medmindre Navispot er pålagt at overholde en retlig forpligtelse, der kræver behandling i henhold til EU-retten eller medlemsstaternes nationale ret.
  2. Beskyttelse af personoplysninger
    Navispot er dataansvarlig og tager nødvendige sikkerhedsforanstaltninger for at begrænse og forhindre risikoen for tab, ændringer eller tilføjelser, således der ikke sker nogen form for uautoriseret adgang til personoplysninger. Dette sker eksempelvis via firewalls og datakryptering, fysiske adgangskontroller til datacentre og stikprøvekontrol. Har kunden en fornemmelse omkring misbrug eller ændringer, skal kunden kontakte Navispot omgående på info@navispot.dk.

 

  1. Tilbagetrækning af samtykke og personoplysninger
    Det er muligt at trække sit samtykke tilbage ved at kontakte os på info@navispot. Da kunden tidligere har givet samtykke til behandling af personoplysninger, kan lovligheden af den tidligere behandling af personoplysninger ikke henføres til illegal handling. Tilbagetrækning af samtykke kan først træde i kræft, når der har været et skriftligt ønske om tilbagetrækning.
  2. Kundens rettigheder omkring personoplysninger.
    Ifølge databeskyttelsesloven er der følgende rettigheder til kunden omkring personoplysninger:
    1. Kundens indsigtsret ift. personoplysninger
      Kunden har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig. I kundens sporingspanel kan du selv se alle de oplysninger. vi har om dig. Navispot har ikke adgang til flere oplysninger, end hvad kunden har opgivet og kan se ved login i sporingspanelet.
    2. Kundens ret til sletning af personoplysninger.
      I særlige tilfælde har kunden ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
    3. Kundens ret til rigtig information
      Kunden har ret til at få urigtige oplysninger om sig selv rettet. Kunden har selv mulighed for at rette sine personoplysninger i sporingspanelet eller ved at kontakte Navispot.
    4. Kundens ret til begrænset deling af personoplysninger.
      I specielle tilfælde har kunden ret til at begrænse sin deling af personoplysninger. Hvis kunden har ret til at få begrænset behandlingen, må Navispot fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med kundens samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser. I disse tilfælde, hvor en begrænsning af kundens personoplysninger, vil det bevirke, at Navispot ikke lovligt kan opretholde sine forpligtigelser – herunder service og support.
    5. Kundens ret til at transmittere oplysninger
      Kunden har ret til at modtage sine personoplysninger i læsbart format, således de nemt kan overføres fra én dataansvarlig til en anden dataansvarlig uden komplikationer.
    6. Kundens ret til indsigelse
      Kunden har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod Navispots lovlige behandling af personoplysninger.

Kundens rettigheder kan læses på Datatilsynets hjemmeside (www.datatilsynet.dk)

  1. Kundens ret til at klage til Datatilsynet

Kunden har altid ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis kunden utilfreds med den måde, Navispot behandler personoplysninger på. Dette kan gøres via Datatilsynets hjemmeside.

2. Handelsbetingelser

  1. Køber og Sælger:
    Der er to parter i aftalen. ”Køberen” er den fysiske person eller firma, som ønsker at købe/bestille et NAVISPOT GPS-sporingsenhed samt abonnement. ”Sælger” er NAVISPOT og er den fysiske eller juridiske person, der skal acceptere købers ordre. Varen kan bestilles på info@navispot.dk.
  2. Produktinformation:
    NAVISPOT angiver på www.navispot.dk hvilke egenskaber det pågældende produkt indeholdeholder. Ønsker køber yderligere oplysninger omkring produktet, er køber velkommen til at kontakte NAVISPOT på info@navispot.dk.
  3. Køb hos NAVISPOT sporingsenhed:
    Der er ikke indgået en bindende købsaftale før der forligger en ordrebekræftelse og/ eller en faktura. Der tages forbehold for prisændringer/fejl som følge af trykfejl, afgift og valuta ændringer, udsolgte varer m.m.
  4. Priser:
    Alle priserne er dagspriser og gældende på bestillingsdagen. Der kan forekomme prisændringer .
    Alle angivne priser er eksklusive 25% moms.
  5. Køb af GPS sporingsenhed:
    1. Send en mail på din bestilling til info@navispot.dk
  6. Kunde hos NAVISPOT
    Som kunde hos NAVISPOT giver kunden automatisk samtykke til, at NAVISPOT må benytte dine person oplysninger (Navn, CPR, Adresse og mail), som du har oplyst til os, til at oprette en sporingskonto hos NAVISPOT.  Formålet med denne konto er at servicere kunden, således den enkelte kunde bliver tilfreds med produktet. Såfremt sporingsenheden bevæger sig uhensigtsmæssigt eller på anden vis vækker mistanke, kan NAVISPOT kontakte kunden via vores alarmcentral. NAVISPOT står til rådighed med at levere den bedste support.
  7. Reklamation:
    NAVISPOT yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret (1år til BTB) fra fakturadato på fabrikations- og materialefejl (mangler), dog 6 måneder på batterier. Reklamationsretten dækker kun reparation, fabrikationsfejl, udskiftning af dele, forbrugt tid og eller erstatningsvare. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader, slitage, væskeskadet, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb m.m. Vare med nævnte fejl returneres til kunden mod et gebyr på kr. 100 kr
    Fakturaen fremvises i forbindelse med brug af reklamationsretten. Denne sendes til info@navispot.dk
    Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har eller burde have opdaget manglen ske til Navispot inden rimelig tid. Det er vigtigt ved brug af reklamation, at kunden beskriver hvori manglen består.
  8. Ansvarsfraskrivelse og garanti:
    Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til Køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes Køber handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for Navispots kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, fragtfirmaer, it-nedbrud eller lignende.
  9. Fortrydelsesret:
    Meddeler Kunden NAVISPOT at Kunden har fortrudt sit køb inden 14 dage efter levering, tilbagebetaler Navispot det modtagne beløb. Benyttes returretten, skal Navispot først informeres før varen sendes retur til Navispot ‘s adresse. Navispot modtager kun vare retur ved forudgående aftale.
    Varer skal tilbagesendes i original emballage og i samme stand som da de blev modtaget. Varen må ikke bære præg af at have været brugt. Køber betaler selv for fragtomkostningerne der er relateret til returnering af de købte vare. Vare som returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse. Du bør sende varen forsvarligt emballeret – sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris. Indeholder varen SIM kort refunderes dette ikke da der er tale om en brudt vare. Er kunden allerede blevet oprettet og tildelt mobilabonnement i Navispot´s system, samt har modtaget adgangskoder til sin sporingskonto inden kunden meddeler / gør brug af sin fortrydelsesret, så reduceres det refunderede beløb med kr. 100 + moms.
  10. Opsigelse:
    Forskellige typer abonnemnets kan findes på Navispot´s hjemmeside.
    a. Der faktureres for løbende 12 måneder af gangen. I denne periode er abonnementet uopsigeligt.
    b. Abonnementet kan opsiges af begge parter med 1 måneds varsel til en abonnements periodes udløb.
    c. En opsigelse er kun gældende såfremt den er modtaget skriftlig. Information skal sendes til info@navispot.dk
    d. Modtages der ingen opsigelse skriftligt , forsætter abonnementet for yderligere 12 måneder.
  11. Forbehold for ændringer:
    NAVISPOT forbeholder sig enhver ret til at ændre betingelser og regler, der er gældende for produkterne.
  12. Leveringstider:
    Forvent ca. 2-5 arbejdsdage.
  13. Misbrug:
    Fornemmer NAVISPOT nogen former for misbrug, vil det medføre til politianmeldelse.
  14. Spørgsmål
    Er der nogle former for spørgsmål kontakt NAVISPOT på info@navispot.dk